•elindberg•

Alla inlägg under februari 2016

Av Elin - 28 februari 2016 18:44

Nu börjar barnens sportlov lida mot sitt slut..det avslutade vi med att dom fick gå på bio.

Dom såg Alvin o gänget 4 och dom tyckte den var både rolig o bra  


Jag och C gick under tiden till Lingonfabriken och åt brunchbuffé.

Vi passade också på att leta födelsedags presenter åt Simon som fyller
år om ett par dagar.


Ytterligare en vecka har passerat och vi har nu gått in i v.32 

denna vecka har faktiskt gått ganska fort ändå.

Hoppas det håller i sig det får mer än gärna gå snabbt nu.


Nu ska vi ta en lugn och skön söndagskväll här hemma!











Av Elin - 23 februari 2016 17:05

Jag har inte skrivit på ett par dagar nu igen..Gick in i v.31 i lördags det går framåt sakta men säkert.

Jag har varit lite dålig med magbilder ska försöka skärpa mig!

Har mått konstigt sista tiden sådär extremt trött och yr och flåsig även lite illamående har kommit

tillbaka samt halsbränna så jag har haft nog att bara överleva känner jag.


Så vad har hänt annars hmm låt mig tänka - jo vi har monterat spjälsängen och ställt den i vårat sovrum.

Det blev ju trångt som satan men det får väl gå det måste det ju.


Vi beställde ett vagn paket i fredags tror att det har kommit idag faktiskt

och isåfall hämtar sambon ut det på vägen hem från jobbet sen. *spännande*


Vi beställde iallafall en BRIO smile duo vagn + bas och babyskydd helsvart.

Tror det kommer blir bra rena djungeln det där med vagnar o allt ju.



 


Igår var jag på rutinkontroll hos BM allt var bara bra med lilla mini *skönt*

men jag däremot hade dåliga värden (hb) vilket jag själv kunde räkna ut eftersom jag mår pyton..

Får nu öka på ännu mer med järntabletterna.Hoppas jag inte blir allt för förstoppad.

Så får vi se om jag lyckas få upp hb:t tills nästa besök.





Av Elin - 15 februari 2016 14:41

Oj jag har inte riktigt hunnit med bloggen känner jag..


I fredags var vi på middag hos svärföräldrarna det blev ganska så sent innan vi kom hem.


Lördagen vet jag inte det känns som om den bara försvann gick jättefort..

Vi hade lite mellomys på kvällen ialla fall, och vi gick in i V.30   


Igår Söndag var det alla hjärtans dag   Vi tog en sväng till IKEA

och köpte en spjälsäng och en massa tillbehör till den

sen blev det såklart en hel del annat som fick följa med hem.


 

Det blev denna spjälsäng ialla fall.



När vi sen kom hem från IKEA fick vi tulpaner utav mamma

och barnen fick varsin chokladask  



 

 


Igårkväll beställde vi hem veckohandling för hemleverans så jag slipper bära.

Och för att sambon ska slippa stanna vid affären titt som tätt på vägen hem från jobbet.

Vi har väldigt nära till en ICA kvantum butik (knappt 5 min) och det blir så mycket små handlande.

Med mycket onödigt man kanske bara ska ha 2-3 saker egentligen från början

men man kommer alltid ut med två ICA påsar fyllda konstigt det där.

Vi har faktiskt haft hemleverans förut men sen när ICA kvantum slog upp portarna här för kanske 2-3 år sedan

så började vi handla där istället.Jag tror att det blir bättre ekonomiskt att planera sina inköp lite mera

och när man sitter på nätet och klickar i det man ska ha så hittar man inte det där extra som man gör i butiken annars.Jaja men mest för att jag inte kan kånka på massa tunga påsar.

Vi tänkte som så att vi handlar det mesta med hemleverans

och sedan kompletterar vi i affären det borde ju bli bra ialla fall tills bebis kommer.


Vi valde att dom kunde komma idag Måndag mellan kl 09.00-11.00

och dom kom runt kl. 09.30 perfekt nu när jag är hemma om dagarna.

 


Av Elin - 9 februari 2016 20:42

Idag var jag en sväng på jobbet o hälsade på, kollade läget lite..jag saknar dom som tusan.

Sen tog jag en snabb sväng på stan jag köpte med mig ett par söta molnkrokar till lilla mini.


 


Har dessutom köpt mig en ny mamma tröja som är så mjuk o skön riktigt bekväm   

I den kan jag fortsätta växa..utan problem den är riktigt töjbar   


 


Sen var det lagom tid för att hämta upp barnen efter skolan det regnade rejält

så dom blev glada av att bli hämtade.

Simon var ju hemma igår och visade som tur var inga tecken

på magsjuka han var som vanligt kunde äta o dricka och verkade pigg så han fick gå till skolan idag.

Så skönt pheew!

Sen eftersom det är fettisdagen idag så åkte vi och köpte hem semlor! :)


Av Elin - 8 februari 2016 11:34

Igår kväll när barnen hade somnat så kollade vi på nya BECK filmen - Steinar.

Den var faktiskt bra tyckte vi.


Idag är Simon hemma från skolan då han har varit dålig i magen till och från under helgen

- mest igår. Det går ju magsjuka i klassen så hoppas att det inte blir mera än såhär..

*Vi får hålla tummarna*


Annars har jag inte så mycket att skriva jag har mest tagit det lugnt då kroppen har sagt ifrån.


Var ute på promenad igår och det kändes som vår ute så härligt!


Jag skulle bli tokig om det kommer mera snö - men eftersom det bara är Februari

så lär det ju bli bakslag..men önska kan man ju.



Av Elin - 6 februari 2016 23:36

Gick in i den 3:e och sista trimestern (delen) idag.

Nu känns det som om man snart kan börja räkna ner lite försiktigt på riktigt   



 





 


Nu om kvällarna börjar min navel att puta ut lite grann också..usch det tycker jag inte om.



Av Elin - 3 februari 2016 19:29

Idag har jag försökt städa lite känns som om det har blivit totalt bort prioriterat sista tiden.

Solen lös in och jag såg vad jag behövde göra - jo städa! , Jag gillar ordning o reda så jag satte fart.

Ska väl fortsätta imorgon då kroppen sa ifrån jag får ta lite i taget och försöka hålla efter i den mån jag kan.


Imorgon ska jag på Emilias utvecklingssamtal på skolan kl 10.15

Sen efteråt tänkte jag åka till en inredningsbutik som ligger precis vid babyproffsen

så jag ska väl in där också o känna  lite på barnvagnar också    


Börjar ju bli dags att fundera ut / bestämma sig med både det ena och andra till mini.



Av Elin - 2 februari 2016 14:57

Dagen började med att jag ringde MVC och dom skulle ringa upp mig omkring 11.35

Men eftersom Emilia hade en läkartid kl 09.00 på sjukhuset idag så gick vi bort dit efteråt istället.

Jag fick prata med en sköterska ang. vattkoppor o graviditet och så länge jag inte är sjuk o har koppor

så behöver vi inte göra något alls.Så nu kan jag vara lite mera lugn.

Sen åkte Emilia och jag ner till stan och åt lite tidig lunch på Lindahls.

Sen blev det ett besök hos glasögonmagasinet för att hämta ut Simons glasögon som hade kommit.

Vi passade på att gå på stan en sväng och det blev även ett besök inne på butik lilla snigel.

Sen tog vi en liten fika på Finbageriet Kamraterna.Så idag har Emilia och jag haft det riktigt mysigt.

Men imorgon ska hon till skolan då hon är feberfri.Nu är vi hemma och mellanlandar lite

vi har väntat in Simon som nyss kom hem från skolan, så ska vi ta lite mellis här strax.

Sen ska vi vidare till frissan för Simon behöver klippa sin kalufs. Sen blir det väl ICA på vägen hem

för att sen åka hem o laga mat och lyssna på läsläxor.Sen blir det soffläge garanterat hoppas jag kommer ur sängen imorgon men det gäller att passa på med så mycket man kan när man har "en bra dag".



Och självklart hittade vi lite grann till mini, vi kunde ju inte hålla oss.


 
  



 

Onepiecen är ljust mintgrön i färgen jättefin! Det hittade vi på Åhléns.


     

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards