•elindberg•

Alla inlägg under mars 2016

Av Elin - 25 mars 2016 14:36

Har sista tiden haft ont i övre delen av magen strax under brösten har rådfrågat min barnmorska

och hon trodde det berodde på nån form av magkatarr eller liknande o rekommenderade mig att ta

tuggtabletter mot sura uppstötningar och halsbränna.Men det har ju inte hjälpt ett dugg utan jag tycker

att det har blivit värre med tiden känner mig lite svullen där vid området och får ont vid lätt beröring tillochmed.

Sen har jag också börjat svullna i främst händer o fötter o samlat på mig mycket vätska.

Ringde 1177 som hänvisade mig till att ringa förlossningen.

Sagt o gjort så fick jag komma upp för en kontroll.Hade min syster som sällskap och stöd.

Där kollade dom ctg kurva,urinprov,blodtryck,fosterläge samt blodprov.

Inga tecken på havandeskapsförgiftning ialla fall *skönt*

Fick egentligen ingen bra förklaring på varför jag har ont i övre delen av magen

bara lite gissningar men att det inte skulle vara nåt farligt enligt dom ialla fall..

Då får man väl försöka lita på dom.

Stödstrumpor och högläge var väl det råd jag fick mot svullnaden.


 


Usch vilka klumpfötter kan ju inte komma i några skor alls nu knappt i foppatofflorna..


Hoppas sista tiden går fort nu..





Av Elin - 23 mars 2016 23:03

Tillbaka igen..


Vad har jag haft för mig sista tiden då?


Jag har varit med min stora syster sista dagarna och gjort en del ärenden.

Gjort lite påskfint här hemma.

Jag har köpt penseér o planterat så nu är det är lite vårfint ute.


Idag var jag förbi jobbet med lite påsk godis och önskade dom Glad påsk.

Tror inte jag kommer besöka dom nåt mer innan mini kommer.


Tidigare ikväll ringde jag förlossningen för jag visste inte om vattnet hade gått

eller om jag har svårt att hålla tätt  


Fick prata med en Kerstin o fick rådet att avvakta

ta en binda o se om det kommer nåt mera skulle ringa dom ifall det kommer nåt.

Men det verkar lugnt kanske bara har svårt att hålla tätt.

Magen har sjunkit mycket och det trycker på neråt nu. Även om det är jobbigt o tungt

så hoppas jag att mini stannar minst 2 veckor till men vi får se.


Sover sämre om nätterna nu får springa o kissa flera ggr..

Har även börjat få sammandragningar då o då..så nu blir det att ta det lugnt.


Förresten jag tror att levaxinet har börjat hjälpa lite är aningens piggare emellanåt

så det känns som om det går åt rätt håll   hoppas det!


Och det har nu äntligen löst sig med FK efter mycket om o men..

med både sjukpenningen och graviditetspenningen så himla skönt.


Av Elin - 4 mars 2016 16:17

Blev en liten paus med bloggen men nu tänkte jag uppdatera lite..

I måndags ringde min BM och talade om att lite resultat från proverna hade kommit

och hon hade pratat med nån överläkare ang. min sköldkörtel.

Dom hade kommit fram till att jag hade alarmerande låga värden så jag skulle hämta ut

levaxin och även vitamin D så fort som möjligt och börja ta det. Kan även vara svar på

varför jag har mått så dåligt ialla fall med tröttheten oså..Nu hoppas jag att det kommer o

hjälpa då jag bara har blivit sämre o sämre sista tiden.Fick även öka på med järntabletterna ytterligare.

Vid nästa besök hos BM ska vi ta flera prover.Och efter graviditeten ska det följas upp med sköldkörteln.



Blir ju lite besviken på att dom inte har lyssnat o tagit mig på allvar tidigare (!)

Då kanske det inte hade gått så här långt med mitt mående..

Nu sover jag väldigt mycket så därför har jag lagt bloggen åt sidan lite,

jag skriver när jag orkar helt enkelt..


Har ju varit lite dålig med magbilder sista tiden också men här kommer nya bilder från igår:


 

Ja vad säger man jag exploderar väl snart idag är det ju 56 dagar kvar (!) o går in i v.33 imorgon.


 

Jag har sista tiden blivit ganska så svullen mest i fötterna men även lite i händerna.

Har också börjat snarka (!) väcker mig själv ibland hoppas det går över sen.




Imorgon är det inte vilken dag som helst utan våran Simon fyller 9 år (!)

Hjälp vad tiden går fort.Så imorgon ska vi ha lite kalas här hemma     



  




Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards