•elindberg•

Direktlänk till inlägg 25 mars 2016

Kontroll.

Av Elin - 25 mars 2016 14:36

Har sista tiden haft ont i övre delen av magen strax under brösten har rådfrågat min barnmorska

och hon trodde det berodde på nån form av magkatarr eller liknande o rekommenderade mig att ta

tuggtabletter mot sura uppstötningar och halsbränna.Men det har ju inte hjälpt ett dugg utan jag tycker

att det har blivit värre med tiden känner mig lite svullen där vid området och får ont vid lätt beröring tillochmed.

Sen har jag också börjat svullna i främst händer o fötter o samlat på mig mycket vätska.

Ringde 1177 som hänvisade mig till att ringa förlossningen.

Sagt o gjort så fick jag komma upp för en kontroll.Hade min syster som sällskap och stöd.

Där kollade dom ctg kurva,urinprov,blodtryck,fosterläge samt blodprov.

Inga tecken på havandeskapsförgiftning ialla fall *skönt*

Fick egentligen ingen bra förklaring på varför jag har ont i övre delen av magen

bara lite gissningar men att det inte skulle vara nåt farligt enligt dom ialla fall..

Då får man väl försöka lita på dom.

Stödstrumpor och högläge var väl det råd jag fick mot svullnaden.


 


Usch vilka klumpfötter kan ju inte komma i några skor alls nu knappt i foppatofflorna..


Hoppas sista tiden går fort nu..





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin - 25 april 2016 15:22

Det var längesen tänkte skriva några rader och uppdatera lite..   Mina fingrar har varit upptagna för jag har åkt på graviditetsklåda o kliar typ ihjäl mig. Så natten till igår fick sambon ringa 1177 som hänvisade till att ringa förlossningen. ...

Av Elin - 23 mars 2016 23:03

Tillbaka igen..   Vad har jag haft för mig sista tiden då?   Jag har varit med min stora syster sista dagarna och gjort en del ärenden. Gjort lite påskfint här hemma. Jag har köpt penseér o planterat så nu är det är lite vårfint ute.   ...

Av Elin - 4 mars 2016 16:17

Blev en liten paus med bloggen men nu tänkte jag uppdatera lite.. I måndags ringde min BM och talade om att lite resultat från proverna hade kommit och hon hade pratat med nån överläkare ang. min sköldkörtel. Dom hade kommit fram till att jag h...

Av Elin - 28 februari 2016 18:44

Nu börjar barnens sportlov lida mot sitt slut..det avslutade vi med att dom fick gå på bio. Dom såg Alvin o gänget 4 och dom tyckte den var både rolig o bra     Jag och C gick under tiden till Lingonfabriken och åt brunchbuffé. Vi passade ock...

Av Elin - 23 februari 2016 17:05


Jag har inte skrivit på ett par dagar nu igen..Gick in i v.31 i lördags det går framåt sakta men säkert. Jag har varit lite dålig med magbilder ska försöka skärpa mig! Har mått konstigt sista tiden sådär extremt trött och yr och flåsig även lite ...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards